Pasar al contenido principal
competències digitals
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
▶️ En línia
Adreça (carrer i número)
Barcelona
Municipi
Barcelona
Nom de l'entitat organitzadora
Direcció General d’Afers Religiosos - Generalitat de Catalunya
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment
Temàtica

Formació en competències digitals per a entitats religioses

L'objectiu és donar a conèixer eines per digitalitzar les entitats religioses i així millorar les seves capacitats en la realització de tràmits i/o procediments amb l’Administració pública.

Actualment, la manera ordinària i habitual de relacionar-se amb l’Administració pública és la via electrònica. En aquest sentit, la Direcció General d'Afers Religiosos vol donar suport a les entitats religioses perquè incorporin les competències necessàries per fer els diversos tràmits i procediments electrònicament.

Per això, la Direcció General ha programat una nova edició del Curs sobre administració electrònica i digitalització de les comunicacions per a entitats religioses, de quatre hores de durada. Aquesta formació, eminentment pràctica, es fa en col·laboració amb la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària i tindrà lloc els dies 21 i 23 de novembre, de 17 a 19 h.

Objectius

  • Assolir l’autonomia necessària per fer tràmits o procediments per via electrònica amb l’Administració pública.
  • Assolir els conceptes bàsics de la navegació segura a internet.

Destinataris

Representants i membres de les entitats religioses. Prioritàriament el personal que s’encarrega de fer els tràmits amb l’Administració pública.

Programa

  1. Internet i navegació bàsica (actualització de navegadors, etc.)
  2. La seguretat a internet. La protecció de les dades (actualització de virus, fitxers de dades personals, etc.)
  3. Signatura digital
  4. Tramesa de documentació. Importància dels tipus i les mides dels fitxers
  5. Identificació digital:
    • Certificat digital acreditatiu de la identitat personal: obtenció i renovació
    • Certificat digital acreditatiu de la representació d'una entitat jurídica
    • Obtenció del certificat d'inscripció i representació legal
    • Obtenció del certificat digital de representant legal de l'entitat
    • Cancel·lació / renovació del certificat digital de representant legal

Professorat

Colectic. Tecnologia per a la transformació social i personal tècnic de la Direcció General d’Afers Religiosos

Metodologia

Dues sessions formatives per videoconferència (mitjançant l’aplicació zoom) amb format de classe magistral, però amb espais de preguntes i respostes que ajudin a la comprensió de la matèria. S’estimula la participació amb preguntes obertes cap als assistents. Les sessions disposen de suport audiovisual i simulació dels procediments.

Places

25

Inscripcions

Les inscripcions estan obertes fins al 17 de novembre. Es tindrà en compte l’ordre de sol·licitud d’inscripció.

Enllaços relacionats