Salta al contenuto principale
GT
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
La Muriel
Adreça (carrer i número)
Carrer de Verntallat, 30
Municipi
Barcelona
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment

Presentació del primer single de Gregotechno

Gregotechno és la unió de cant cristià primitiu sobre bases d’electrònica minimalista. La creació musical s’il·lustra amb visuals de microorganismes extrets de paratges naturals sacres: esglésies, convents, monestirs i els seus voltants de diversos indrets de Catalunya.

Inscripcions (gratuïtes)

Aquest esdeveniment es repetirà demà.

Programa

I. Presentación de proyecto: Gregoriano, Electronica, Microbiología



II. Interpretación del canto gregoriano en directo



III. Escucha en primicia del single



IV. Coloquio



V. Alargamos en La Muriel



Beques Bcn Crea. Evento en Catalán y Español.



*el evento se grabará en imagen y sonido

Partim d’ingredients essencials: els modes reiterants de les melodies gregorianes, la pulsació cíclica del techno i la contemplació de les formes de vida fonamentals, les del microcosmos.

Eixamplem el context dels cants sacres més enllà de la litúrgia cristiana, volem apropar i compartir la bellesa d’aquesta música de manera transversal a diferents col·lectius, edats, ètnies i cultures. Aquest cop, a la pista de ball. Combinem el pes històric del cant autòcton amb el corrent musical contemporani que no entén de límits geogràfics ni polítics.

Per aquest projecte he realitzat una tria entre els aprox. 3.000 cants que constitueixen el repertori gregorià. D’entre ells, els 280 cants que apareixen al primer manuscrit notat d’Occident (el primer cop que s’il·lustra gràficament, amb pneumes, el so del cant), un Cantatorium del monestir de Saint Gallen; Suïssa, s.X.

Aquest cantatorium és una recopilació dels gregorians que s’interpretaven en dates de goig durant l’any litúrgic on trobem els frasejos més adornats del repertori a mà d’un solista, moltes vegades no secular.

Finalment, he fet una selecció personal atenent als seus missatges i a la riquesa de les seves escales modals.

D’alguna manera, encarno el paper d’aquells cantors que, de manera autònoma, dedicaven la veu al cant religiós.

Marc Vilajuana.

Partint d’un enfocament estètic minimalista, combinant ritmes cíclics inspirats en el techno i utilitzant una llibreria de so creada a mida, componc i produeixo les peces per aquest projecte. Faig servir mostres de sons properes al «glitch», instruments amb molta presència de greus i l’orgue tant com un element harmònic com «FX».

Les peces es combinen amb el cant gregorià amb l’objectiu de fer viatjar a l’oient de l’església a la pista de ball.

Alejandro Narés

Desenvolupo els visuals de microscòpia partint de l’extracció de mostres microbiològiques de zones naturals en localitzacions sacres (esglésies, convents i monestirs). Identifico i enregistro les diferents espècies per fer un cribratge segons els seus ambients autòctons, aspectes filogenètics, dinàmiques de moviment (velocitat i trajectòria) i color (clorofil·la verda, ficocianina blava, fucoxantina/flavoxantina groga ataronjada i astaxantina vermella). Aquest procés es dóna en comunicació estreta amb les fonts sonores del Gregotechno per establir tant una coherència unitària audiovisual com certs efectes de les ones sonores en els microorganismes, culminant amb el procés d’edició i muntatge dels visuals mostrats en projecció-paisatge en viu.

El moviment actiu i amb intenció és una de les propietats més centrals de la vida a través de totes les escales, des dels microorganismes fins a col·lectius de flora i fauna macroscòpica, i aquest moviment actiu adimensional és el centre de la meva recerca visual.

Xavier Arqué

Instagram

Vídeo: Al·leluia.