(Alba Sabaté –CR) “Déu és immens i, en canvi, Twitter, és molt limitat”. Amb aquesta frase de la periodista Míriam Díez comença el pròleg del llibre d’Amparo López Olmos, Comunicar a Dios en 140 tuits. 140 missatges clau, reflexions, comentaris i pensaments d’experts professionals en comunicació i religió, un binomi tan ric com controvertit.
La publicació de Gómez Olmos sorgeix del Diploma d’Especialització Universitària en Comunicació i Religió en l’Era Digital de Blanquerna, en què professors d’arreu del món comparteixen la seva visió, coneixement, eines i expectatives amb els estudiants. L’autora ha pogut reflectir en les seves pàgines els debats i impressions sorgits a l’aula. En repassem una desena:
#1 Digue’m com és la teva comunicació ad intra i et diré com comuniques ad extra
Dra. Leticia Soberón, membre de la Secretaria per a la Comunicació de la Santa Seu. Cofundadora de Dontknow i de Collaboratorium.
#2 Cal saber interpretar els silencis i els gestos, perquè són més eloqüents que les paraules
Paloma Gómez Borrero, periodista vaticanista (1934-2017).
#3 En un bloc personal pots transmetre vida i vida plena, en un món en què molts expressen buit
Dra. Gemma Morató, periodista i professora de Transmissió del missatge cristià a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.
#4 Al món d’avui, tant físic com digital, observem una set d’espiritualitat i una desconnexió amb allò institucional
Jesús Colina, director editorial d’Aleteia.
#5 Cal estar atents al risc del temps present: que la comunicació deixi de ser un bé social i es converteixi en un bé mercantil
Dr. Josep Maria Carbonell, degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.
#6 El mitjà digital és el nostre pitjor enemic i el nostre únic aliat
Ramon Ollé, delegat de mitjans de comunicació de l’Arquebisbat de Barcelona.
#11 A internet no hi ha res gratis; tots paguem amb dades
Dr. Josep Lluís Micó, periodista, catedràtic i vicedegà acadèmic de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.
#7 Immediatesa dels mitjans versus lentitut de les institucions religioses: canvi de joc a l’Església o partit perdut una vegada i una altra
Mireia Prats, periodista especialitzada en religió dels serveis informatius de Televisió de Catalunya.
#9 Que la comunicació deixi de ser un “departament” a les institucions per ser una “cultura” de la institució
Dr. Marc Carroggio, Professor de ‘Media Relations’ a la Pontificia Università della Santa Croce de Roma.
#10 Informar sobre la diversitat religiosa i la pluralitat dins de cada fe, per no confondre l’excepció amb la normalitat
Enric Vendrell, director general d’afers religiosos de la Generalitat de Catalunya.
El Diploma en Comunicació i Religió a l’Era Digital Blanquerna arriba enguany a la seva cinquena edició. El tret de sortida es donarà el proper dia 20 d’octubre, ja que la titulació s’imparteix durant un cap de setmana al mes (divendres a la tarda i dissabte al matí) fins al mes de juny. A banda dels esmentats, professors com Antonio Spadaro, Xiskya Valladares, Josetxo Vera o Albert Sáez hi fan també la seva contribució.
Amparo Gómez Olmos va culminar la seva experiència al Diploma amb la publicació d’aquest llibre que resumeix, de manera estratègica, les sessions, i que posa un fil conductor als temes clau que regeixen actualment la comunicació i la religió. Es pot trobar a la llibreria Medios de Barcelona.