notícies relacionades
L'arquebisbe Planellas: “El treball abnegat dels professors és garantia del dret a la llibertat religiosa”
ARQUEBISBAT DE TARRAGONA | El Seminari Conciliar de Barcelona ha acollit aquest dissabte la divuitena jornada de mestres i professors de religió catòlica de Catalunya i Andorra.
La pedagogia de Déu, tema central de la nova jornada de professors de religió
FECC | Ja estan obertes les inscripcions per a la 18a Jornada de mestres i professors de Religió a Catalunya. Sota el lema 'AprendrEnsenyar', la jornada que enguany se celebrarà el 13 d'abril al Seminari Conciliar de Barcelona, tractarà, entre altres, "la pedagogia de Déu".
La xifra d'alumnes que fan classe de religió a Girona es manté respecte del curs passat
BISBAT DE GIRONA | Un total de 28.822 alumnes de centres de titularitat pública i d’escoles cristianes de la diòcesi de Girona estan matriculats, durant aquest curs 2023-2024, a l’assignatura de Religió catòlica, el que representa un 24,62%.
Les escoles garanteixen el dret a l'ensenyament religiós a Catalunya?
“L'analfabetisme religiós converteix els nostres alumnes en analfabets culturals”
ARQUEBISBAT DE TARRAGONA | Després de quinze anys com a Inspector d’Educació, fa tres anys que es va jubilar i, des d’aleshores, presta el seu servei a l’Església com a responsable dels temes d’educació a l’arxidiòcesi de Tarragona, primer com a director del Secretariat diocesà de l’ensenyament i l’escola cristiana i ara al capdavant de la Delegació diocesana per a l’educació.
Entitats educatives presenten un llibre amb les claus per a la nova classe de religió
ROGER VILACLARA –CR | La nova classe de religió ja fa temps que és una realitat. I ara, a més, els professors compten amb un recurs que els ha d'ajudar a entendre el nou currículum basat en les competències i que els permetrà aterrar en el dia a dia, amb els alumnes, aquesta nova proposta.
Joan Planellas: "La cultura religiosa a l’escola pública no ha de fer por a ningú"
GLÒRIA BARRETE –CR | Davallada d’alumnes que escullen la classe de religió a l’escola pública, analfabetisme religiós, secularització social, o espiritualitats difuses. Aquest és el context en què els mestres i professors de religió treballen sovint l’assignatura.