El diàleg del dijous 19 d'octubre, Fer comunitat en l’aïllament i la diferència, comptarà amb la presència d'Aida C. Rodríguez i Antoni Castells i Talens, moderats per Mar Rosàs i Tosas.
En aquest diàleg, ens fixarem en les dinàmiques que constitueixen dues formes de comunitat concretes i ben diferents entre si: d’una banda, els centres penitenciaris i, de l’altra, les comunitats indígenes mexicanes contemporànies i el paper que hi tenen els mitjans de comunicació comunitaris. La seva anàlisi ens permetrà identificar les forces antagòniques que solen trobar-se en les fronteres de les comunitats: les forces que tanquen i aïllen la comunitat i, alhora, les forces que fan que les seves fronteres siguin poroses.
Aida C. Rodríguez és doctora en Ciències de l’Educació per la Universitat Ramon Llull, màster en Ciutadania i Drets Humans (UB) i llicenciada en Filosofia (URL). Actualment, és directora de l’àrea de Drets Humans i Justícia Restaurativa a la Sindicatura de Greuges de Catalunya i anteriorment ha estat cap de projectes de la Càtedra de Justícia Social i Restaurativa Pere Tarrés (2016-2022), professora associada a La Salle, Universitat Ramon Llull (2014-2022) i professora del Màster en Models i Estratègies d’Acció Social i Educativa en la Infància i Adolescència (MEIA) a la Facultat Pere Tarrés. Treballa principalment sobre qüestions relacionades amb la justícia restaurativa, drets humans i sistema penal, l’educació, els drets humans, l’ètica i la justícia social.
Antoni Castells i Talens és professor i investigador a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna. Durant trenta anys va viure als Estats Units i a Mèxic, on va treballar de professor a l’Ursinus College de Pensilvània, la Universitat de Florida, la Universidad de las Américas-Puebla i la Universidad Veracruzana. La seva recerca i els seus interessos acadèmics s’han centrat en mitjans de comunicació indígenes, comunicació i construcció de pau a les presons, fluxos de comunicació transnacional i comunicació per a la discapacitat intel·lectual.