Intèrprets
Emilio Moreno, violí
Laura Quesada i Joan Bosch, flautes
Guillermo Turina, violoncel
Eva del Campo, clavicèmbal
Programa
Obres de J. B. Pla, J. Pla, A. Rodil, S. Albero i anònims.
Programa.pdf
La sonata per a trio va representar un punt de referència clau per a la música instrumental. D'aquesta estructura simple, basada en el diàleg de dos instruments melòdics sobre un acompanyament, se'n van derivar les diferents combinacions de la música de cambra barroca. El terme “música de cambra” ja indica en l’etimologia que el seu destí era el de ser interpretada per músics no professionals a l’àmbit domèstic o cortesà, en execucions on l’existència de públic era excepcional. A la Península Ibèrica, per desgràcia, aquesta pràctica musical no es va produir gaire i els compositors que van cultivar aquesta música ho van fer pensant en el mercat exterior. El programa d’Acadèmia 1750 gira al voltant dels germans Pla, prolífics compositors d'aquest gènere la música dels quals es troba en arxius de tot el món; i es completa amb obres d’altres autors nacionals de la mateixa època.
Visita guiada inclosa: Un tomb per Bossòst
Hora: 16.30h (Punt de trobada: Glèisa dera Purificación)
Una passejada pel Cap dera Vila, la part alta del poble, per conèixer els seus carrers, dues ermites construïdes com a protecció de la pesta i el safareig.
Activitat en col·laboració amb Catalonia Sacra
INFORMACIÓ