El treball competencial que proposa el currículum actual ens comporta canvis en la forma d’aprendre, d’ensenyar i també d’avaluar.
El treball competencial que proposa el currículum actual ens comporta canvis en la forma d’aprendre, d’ensenyar i també d’avaluar. El curs d’avaluació competencial a la classe de religió vol ajudar als professors a fer una reflexió sobre l’avaluació, com a eina qualificadora i formadora de l’alumnat, on aquest esdevé el protagonista del seu propi aprenentatge. Així mateix, pretén proposar eines i estratègies que ajudin a implementar l’avaluació formadora/competencial a la classe de religió a primària i a secundària. També es treballaran els aspectes relacionats amb el disseny de proves competencials.
OBJETIUS
- Reflexionar sobre l'avaluació com a part central del disseny i programació de les activitats d'au-la.
- Compartir el significat de l'avaluació per a l'aprenentatge.
- Identificar els diferents tipus d’avaluació.
- Identificar les característiques de les activitats d'avaluació que serveixen per valorar l'assoliment de les competències.
- Conèixer eines i instruments d'avaluació per a la classe de religió.
- Dissenyar diferents instruments per a una avaluació competencial a l’àrea de religió.
CONTINGUTS
- L’avaluació en el marc del currículum competencial.
- L’avaluació reguladora i l’avaluació qualificadora des de la visió competencial.
- Diferents tipus d’avaluació.
- Criteris i indicadors d’avaluació per a l’àrea de religió.
- Instruments d’avaluació per a l’àrea de religió.
- Disseny i elaboració d’activitats d'avaluació competencials, per a l’àrea de religió.
DOCENTS
- Yolanda Otal de la Torre, mestre d’educació primària, professora d’història de l’art i religió de secundària, al col·legi Lestonnac; professora de la DECA a l’ISCREB i l’ISCRDB; orientadora familiar en el centre CREIX de Barcelona.
- Xavier Iglesia Edrosa, mestre d’educació primària a l’escola Mare de Déu de Lourdes de Mataró, Cap de Pastoral a la mateixa escola; professor de la DECA a l’ISCREB i estudiant a l’ISCREB.
CALENDARI
- De l’1 de febrer al 31 de març de 2020.
MATRÍCULA
- Del 3 de setembre de 2019, al 31 de gener de 2020.
IDIOMA
ORGANITZA
- Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona.
- Fundació Escola Cristiana de Catalunya.