Vés al contingut

notícies relacionades

L’escola cristiana demana “neutralitat i rigor científic” en els estudis sobre la segregació educativa

(CR) Aquest dilluns la Fundació Escola Cristiana de Catalunya ha alertat sobre la credibilitat dels darrers estudis publicats sobre segregació escolar. Ho fa després que la Fundació Jaume Bofill hagi presentat dos informes en quinze dies de diferència que assenyalen l’escola concertada com a causa directa de la desigual distribució de l’alumnat vulnerable. L’escola cristiana considera que fan servir dades esbiaixades i critica que no reflecteixin com l’escola concertada “contribueix de manera decidida i eficaç a l’equitat escolar”.

“Hem de remoure els obstacles a la llibertat religiosa dels infants”

(Laura Mor –CR) La teoria de l’article 14 de la Convenció sobre els drets de l’infant de 1989 és clara. Però l’aplicació pràctica no sempre ho és tant i encara s’afronta amb diversitat de criteris. Què implica que els Estats respectin “el dret de l’infant a la llibertat de pensament, de consciència i de religió”? Quin és el rol dels pares a l’hora de garantir la llibertat religiosa dels seus fills i filles?

Els responsables de Minyons i Guies debaten sobre els eixos de transformació de l'entitat

(MEG) Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) ha celebrat els dies 14 i 15 de maig una trobada de caps i responsables associatius per avançar cap a la renovació del model d’entitat. Sota el lema ‘Canviem per canviar el món’, joves voluntaris d’arreu de Catalunya s’han trobat a Sant Celoni per debatre sobre els eixos de transformació de l’entitat i gaudir d’un cap de setmana ple d’activitats i escoltisme.

Els bisbes parlen de la sinodalitat

(GIEC) Els bisbes de Catalunya centren els seus escrits dominicals a parlar de la sinodalitat, així com de Fiódor M. Dostoievski, del pa per al camí, d’un poble que canta Al·leluia, de l’Església profètica, de la llibertat religiosa i de Carles de Foucauld.

Les parelles lingüístiques de l’Escola Pia, intercanvi i aprenentatge cultural

(Roger Vilaclara –CR) Temps de conversa, de compartir vivències i d’aprenentatge comú. Així és l’espai que proporciona el projecte ’Parelles lingüístiques’ de les fundacions de l’Escola Pia, Fundació Benallar i Servei Solidari. La iniciativa, que compta amb una desena de parelles, busca donar suport a la formació lingüística de les persones ateses de les fundacions a través d’un equip de voluntaris.

panoràmica

Veure la fe

podcasts