notícies relacionades
“Que les llengües ploguin a les nostres escoles”
(Laura Mor –CR) La pluja fina és la imatge amb què la Fundació Escola Cristiana de Catalunya descriu l’aprentatge d’idiomes als seus centres. Fa vuit anys que va néixer el projecte Escola Multilingüe amb l’objectiu d’augmentar les hores d'exposició dels alumnes a la llengua estrangera. I avui moltes de les iniciatives endegades, com el pioner Programa Auxiliars de Conversa, ja s'han consolidat.
L'hort de l'Associació Juvenil Barnabitas rep una beca Educar Menjant
(Estris) La Fundació Jaume Casademont ha reconegut amb una beca Educar Menjant el projecte l’Hort Terapèutic de l’Associació Juvenil Barnabitas de Sant Adrià del Besòs. El guardó promou l'educació de valors d'alimentació saludable.
La gestió de la complexitat en les organitzacions, a debat
(URL) El Tercer Sector social tindrà veu en la XXII edició del Congrés EBEN-Espanya, que organitza la Càtedra ETHOS de la Universitat Ramon Llull sota el títol «Ètica, emocions i economia: la gestió actual de les organitzacions». Les jornades proposen un debat sobre la gestió de la complexitat en les organitzacions, amb i sense ànim de lucre, de la mà de diversos experts.
Els salesians faran formació virtual per a agents de pastoral
(Salesians) L'Institut Superior de Ciències Religioses Don Bosco (ISCR) de Barcelona llança per al proper curs 2014-15 una oferta formativa en línia per a la Llicenciatura en Ciències Religioses, especialitat en Pastoral.
"Els mentors del projecte Rossinyol són un referent que emmiralla i dóna a conèixer al noi altres maneres de fer les coses"
(Glòria Barrete –CR) Ja fa quatre anys que el projecte Rossinyol va alçar el vol a Barcelona. Un projecte de mentoria que a Catalunya va començar de la mà de la Universitat de Girona i que a Barcelona està liderat per la fundació Servei Solidari de l'Escola Pia.
"Marcel·lí Champagnat tenia sensibilitat per educar infants i joves amb l'estil evangèlic, senzill, acollidor i fratern de Maria"
(Glòria Barrete –CR) S'acostuma a escoltar molt sovint la frase 'els nens són com esponges', fent referència a la rapidesa amb què aprenen les coses durant la infantesa; un aprenentatge de conceptes que en molts casos queden gravats a la retina i el cervell, i que poden marcar un abans i un després a les seves vides.