Vés al contingut
Autories
Fedac
Fotografia: FEDAC

ESCOLES FEDACLes escoles FEDAC fan un pas més en el camí de l’excel·lència educativa. Després d’aconseguir el Segell SMART d’innovació i qualitat educativa de la Fundació Tr@ms i Integral, continuen avançant en el seu compromís per oferir un projecte educatiu de qualitat i transformador a alumnes, famílies i entorn. És per això que, des de fa diversos cursos, segueixen un procés d’assessorament i auditoria interna de cadascuna de les 25 escoles FEDAC amb professionals de la Fundació Tr@ms i Integral.

Aquest procés d’auditoria interna avalua sis àmbits d’actuació de cada escola vinculats a la realitat del projecte #avuixdemà, que posem en pràctica a les escoles FEDAC. Així, per exemple, els auditors analitzen aspectes com la motivació del claustre; la relació de l’escola amb el seu entorn; la gestió estratègica i operativa de l’escola; l’acompanyament de l’alumnat, la implementació de metodologies innovadores com els projectes LíderEnMi (LEM) o la cultura TEAL; o el reconeixement, la transmissió i la interiorització de la identitat FEDAC.

Com s’avalua l’excel·lència educativa?

El procés d’avaluació interna comença amb sis sessions d’anàlisi de cadascun dels sis àmbits d’actuació a cada escola FEDAC. Es designa un responsable de cada àmbit entre els membres del claustre per representar l’escola en cada reunió amb els auditors externs. D’aquesta manera, s'involucra i es fa partícip tot el claustre en el projecte, que necessita la implicació de tots per garantir l’excel·lència educativa integral. 

D’aquestes sessions d’avaluació sorgeix un pla directiu per a cada escola FEDAC, una proposta de treball per als propers dos o tres cursos, durant els quals la Fundació Tr@ms i Integral acompanyen cada centre per dur-lo a la pràctica.

Quina és la finalitat d’aquest segell?

La millora continuada i el desenvolupament del projecte educatiu és un dels trets distintius que caracteritza les escoles FEDAC. Consideren que aquest procés de formació continuada és una part essencial del seu compromís amb alumnes i famílies per garantir l’excel·lència educativa del projecte i aconseguir un impacte positiu en les persones i en l’entorn.

Amb aquest procés d’avaluació interna i la implementació de les millores que se’n deriven, empoderen també els seus docents a participar en el desenvolupament del projecte #avuixdemà. Alhora, l’obtenció de l’acreditació de qualitat educativa no és un objectiu, sinó una eina per conèixer què ens diferencia com a centres i què ens uneix com a fundació, quins aspectes han de millorar i quins potenciar i, finalment, crear xarxa entre les 25 escoles.

Una eina que, sens dubte,  ajuda a continuar creixent per assolir l'objectiu comú d’esdevenir 25 Escoles d’AutorS, 25 escoles autèntiques per a persones úniques.

Territori
Institucions

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.