Vés al contingut
Catalunya Religió

Per saber-ne més

(IQS) En el marc de les Jornades IQS per a professors de Batxillerat, el passat 13 de març es va dur a terme la segona sessió orientada en aquesta ocasió a l’àmbit de l’enginyeria. Les sessions pretenen ser un punt de trobada entre professors universitaris i professors de batxillerat de tots els àmbits, tant científic i tecnològic com social, i alhora proporcionar idees que ajudin a actualitzar els seus coneixements, així com recursos per a la seva pràctica docent. La propera sessió es farà el 20 d'abril sobre biociències.

La sessió duia per títol "Enginyers i enginys per fer funcionar la nostra societat" i va ser inaugurada pel doctor Jordi Teixidó, degà d’IQS School of Engineering, que va ressaltar el compromís d’IQS per construir tots els ponts possibles i fer el nombre més gran d’accions que puguin ser d’utilitat per als responsables docents de la fase prèvia a l’entrada a la Universitat.

Posteriorment, el doctor Oriol Pou, professor del Departament d’Enginyeria Industrial, va impartir la xerrada "Energia Solar i Biomassa. Dos exemples de fonts d’energia netes i sostenibles". En el transcurs de la conferència va afirmar que “una correcta gestió dels recursos energètics de qualsevol país ha d’estar enfocada des de tres vessants: l’econòmica, perquè el creixement econòmic està lligat al consum energètic; l’estratègica, perquè la independència energètica és una font de seguretat; i la mediambiental, perquè l’activitat humana és l’impacte més gran sobre l’entorn”. En aquest marc, va analitzar el que, segons la seva opinió, eren els avantatges i els inconvenients de cadascuna de les energies analitzades.

A continuació els participants es van traslladar al Laboratori d’Automatització i al Laboratori d’Electrònica on, guiats pel doctor José Javier Molins, professor del Departament d’Enginyeria Química, i per Sauro Yagüe, professor del Departament d’Enginyeria Industrial, van poder assistir a demostracions pràctiques vinculades a automatismes a través d’ordinador i control via internet i a la posada en marxa d’una cadena de fabricació automàtica de prototips.

Finalment, el doctor Jordi Cuadros, professor del Departament de Mètodes Quantitatius, va exposar el seu taller "Aplicacions interactives i simulacions per aprendre física en ordinadors i tablets", preparat en col·laboració amb Núria Marimon, col·laboradora de càtedra a IQS School of Engineering.

Els professors assistents a aquesta segona sessió de les Jornades IQS per a professors de Batxillerat procedien de diferents centres concertats i públics de Catalunya, en concret de l’Escola Sant Andreu, de Badalona; del Col·legi Sil i de l’Escola Professional Salesiana, de Barcelona; de les Escoles Betlem, de Premià de Dalt; de l’Institut Vallès, de Sabadell; l’Institut Joan Oró, de Martorell; l’Institut Matadepera, de Matadepera; l’Institut de Palafolls, de Palafolls; l’Institut Ridaura, de Ridaura; i l’Institut Vicenç Plantada, de Mollet del Vallès.

En el transcurs de la sessió es va informar de nou de la iniciativa del concurs-premi, organitzat conjuntament amb BASF, Aquí hi ha Química, dirigit a alumnes de Batxillerat. Aquest concurs es vehicula a través de www.aquihihaquimica.com, pàgina on els alumnes poden consultar les bases de participació, veure exemples de vídeos elaborats, que els poden servir d’orientació, i pujar els seus vídeos per participar-hi. L'objectiu és implicar-hi estudiants de primer i segon de batxillerat que poden realitzar els seus vídeos amb l’ajuda d’un professor del seu centre educatiu. Per fer-ho, només cal que gravin i enviïn un video en el qual es mostri com la química es troba present en el nostre entorn i les millores que ha comportat per al progrés de la societat.

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.