I, encara, són també una oportunitat per apropar-nos i actualitzar l'experiència de silenci, de retrobament personal. Ens facilita la capacitat d'admiració i d’agraïment... Experiències espirituals, saviesa humana, més universal i àmplia que les religions, però que aquestes han conreat, amb més o menys encert, durant centenars, milers d'anys.”
(AUDIR) Agafant el tema d’enguany, dedicat a l’arquitectura del sagrat, l’AUDIR (Associació Unesco per al Diàleg Interreligiós) i l’Escola Pia de Catalunya han elaborat un material pedagògic en format pòster per donar a conèixer el sentit, característiques i significat de les diferents religions per a les escoles. Aquests pòsters es poden adquirir a la Llibreria Claret. La guia didàctica ha estat elaborada per Josefina Jou, Carme Guàrdia i Pere Vilaseca (Escola Pia de Catalunya); i els autors dels continguts són: Oscar Craviotto, Said Karam, Elisabeth Lheure, Manuel Pérez, Francesc Torradeflot (coord.) i Pere Vilaseca.
Els espais i pòsters per treballar a l’aula són: El temple hindú, l’església cristiana catòlica, l’Stupa del budisme, el Gurdwara del sikhisme, l’església cristiana ortodoxa, la mesquita de l’islam, l’església cristiana evangèlica, la sinagoga del judaisme i els monestirs cristians.
Que els espais de culte de les religions més representatives siguin estudiats i valorats a l’aula és una molt bona notícia i m’agrada destacar l’escrit de presentació de la guia que s’ofereix:
“Amb aquests pòsters i la seva proposta didàctica es vol oferir als educadors en general una eina per treballar el fet religiós a partir dels llocs de culte. Segur que els llocs de culte no mostren tota l'essència de les religions, que fonamentalment s'expressen o s'haurien d'expressar a través de la vida dels seus seguidors. Però són una expressió visible i important i poden permetre treballar alguns aspectes de les religions, tot observant particularitats, diferències i també elements comuns.
Els llocs de culte són una porta que ens permet descobrir el llenguatge simbòlic. Ens permeten situar i veure la funció del llenguatge religiós: l'art, la música, la literatura... Ens ajuden a entreveureu el sentit de la Comunitat i la seva importància en la configuració de moltes relacions socials.
Ens permeten albirar com a tots els pobles hi ha hagut una necessitat, que surt de dins del cor, de buscar un sentit a la vida, entesa com un misteri, que la ciència no esgota. Un sentit que moltes vegades ens sobrepassa, ens transcendeix.
Etapa educativa
Temàtica
Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número
o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.