La Direcció General d’Afers Religiosos, en col·laboració amb la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària, imparteixen cursos enfocats a la gestió de les entitats religioses i la difusió del model associatiu català.
Com fer tràmits de l'entitat per internet - curs en línia
Actualment, la manera ordinària i habitual de relacionar-se amb l’administració pública és la via electrònica. En aquest sentit, la direcció general d'Afers Religiosos vol donar suport a les entitats religioses perquè incorporin les competències necessàries per fer els diversos tràmits i procediments electrònicament.
Objectius:
- Assolir l’autonomia necessària per a la realització de tràmits o procediments per via electrònica amb l’Administració Pública.
- Assolir els conceptes bàsics de la navegació segura a internet.
Destinataris:
Responsables i representants d’entitats religioses que han de fer tràmits per internet amb les administracions públiques (registre, sol·licituds de permisos, sol·licituds de subvencions, tràmits amb les hisendes...).
Dates: dilluns 11 i dimecres 13 de novembre
Horari: de 17h a 19h
Lloc: Curs en línia
Programa:
- Qüestions bàsiques
- Internet i aspectes bàsics per navegar-hi (actualització de navegadors, etc.)
- La seguretat a internet. La protecció de les dades (actualització de virus, fitxers de dades personals, etc.)
- Signatura digital
- Tramesa de documentació. Importància dels tipus i les mides dels fitxers
- La identificació digital per signar tràmits d'una entitat religiosa: tipus de certificacions i com obtenir-les
- Certificat digital acreditatiu de la identitat personal: obtenció i renovació
- Certificat digital acreditatiu de la representació d'una entitat jurídica
- Obtenció del certificat d'inscripció i representació legal
- Obtenció del certificat digital de representant legal de l'entitat
- Cancel·lació / renovació del certificat digital de representant legal
Professorat: Colectic. Tecnologia per a la transformació social i personal tècnic de la Direcció General d’Afers Religiosos