Coneixerem la diversitat religiosa per a tenir claus en la interpretació de conductes i posicionaments dels altres. Afavorim una tasca educativa que desactivi els prejudicis existents.
Coneixerem la diversitat religiosa per a tenir claus en la interpretació de conductes i posicionaments dels altres. Afavorim una tasca educativa que desactivi els prejudicis existents.
Pots escoltar al professor presentant aquest curs en aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=1PV8nodOaaY
OBJECTIUS
- Identificar i interpretar en el seu context les diverses formes de situar-se en l'existència derivades de les diverses creences i religions.
- Aplicar estratègies per a la desactivació de prejudicis i la incentivació de la comunicació amb les diverses creences i conviccions.
CONTINGUTS
- Un primer contacte: Diversitat religiosa i societat / Normalització religiosa. Laïcisme, laïcisme i aconfesionalidad / Propostes de treball a l'aula.
- La religió en l'àmbit educatiu: La religió al nostre al voltant, a l'escola/ Legislació i acords de cooperació: religions monoteistes. minoritàries de notable arrelament/ Propostes de treball a l'aula.
- Introducció a les diverses tradicions religioses monoteistes respecte a la pràctica religiosa, àmbit celebratiu i relacional: Judaisme, Islam, Cristianisme evangèlic i ortodox, Propostes de treball a l'aula.
- Instruments per al diàleg: La relació amb l'altre: el diàleg i l'escolta activa; El que ens aproxima i el que ens separa; I ara què? El desacord com a pont de relació; Propostes de treball a l'aula.
DOCENT
- Joan Hernández, professor del ISCREB, de la Facultat d'Humanitats de la UIC i de la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL). És director del Grup de treball Estable de les Religions (GTER).
CALENDARI
- De l'1 de febrer al 28 de març de 2020.
MATRÍCULA
- Del 7 al 29 de enero de 2020.
IDIOMA
ORGANITZA
- Institut Superior de Ciències religioses.
- Asociación Maestros Religión Andalucía.