El text es dirigeix a professors de qualsevol nivell i matèria i el seu objectiu és ajudar-los a implementar un aprenentatge competencial a la seva aula.
El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (*CDL) acull dijous que ve 23 de gener la presentació del llibre “Aprenentatge competencial. Teoria, pràctica i exemples per a fer-ho realitat a l'aula” del segell Khaf de la Fundación Edelvives. El text es dirigeix a professors de qualsevol nivell i matèria i el seu objectiu és ajudar-los a implementar un aprenentatge competencial a la seva aula.
El volum explica les raons per les quals és imprescindible avui a l'escola contemporània l'aprenentatge competencial. Esmicola què són les competències i quins han d'adquirir avui els alumnes segons els principals organismes internacionals i les legislacions educatives nacionals. Així mateix, explica com programar i avaluar a l'aula una situació d'aprenentatge competencial, en el nou marc legislatiu de la LOMLOE.
Per als autors, l'educació competencial no és una cosa nova, sinó que els seus orígens es remunten a 1972, en el marc de la Unesco, i per això mateix és una idea global i no té ideologia, perquè hi ha governs de diversos àmbits ideològics que ho estan implementant. Igualment, consideren que les competències no són enemigues del contingut, ja que no serien possibles sense ell.
El llibre combina teoria, pràctica i exemples per a fer realitat l'aprenentatge competencial amb l'alumnat. Publicat pel segell Khaf de la Fundación Edelvives, està escrit per tres prestigiosos experts en la matèria: els doctors en Educació, Javier M. Vall, Elena Piñana i Jesús Manso.
En la presentació intervindran el Degà del col·legi, Sr. Àlex Roca; Toni Piñol (Baula-*Edelvives) i dos dels autors, Jesús Manso, degà de la Facultat de Formació de Professorat i Educació de la Universitat Autònoma de Madrid i Javier M. Vall, Coordinador del Grup de Recerca sobre “Política Educativa Supranacional” (GIPES) i director de la Journal of Supranational Policies of Education.