Claret Barcelona 'Pensa amb el cor. Sent amb el cervell'. Sota aquest lema presenten el Claret Barcelona la jornada de neuroeducació que tindrà lloc el dissabte 17 de febrer a l'escola. Una jornada que girarà entorn del cervell i de com les emocions estan estretament relacionades en el procés d'aprenentatge i l'educació i va dirigida a totes les famílies i els docents.
La neuroeducació garanteix "una línia pedagògica sòlida a l’escola", expliquen des del Claret Barcelona. Els motius pels quals, des del col·legi, es decanten per una proposta educativa i no una altra "no és un criteri personal ni tampoc una moda pedagògica". "Són decisions preses a partir d’una base científica que ens permet vertebrar l'escola", diuen.
La conferència inaugural serà a càrrec de Jesús Guillén de la càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona (UB). Guillén és una persona amb molts anys d'experiència a l'ensenyament de les Ciències. És professor del postgrau de Neuroeducació de la UB i del màster de Neuroeducació Avançada i de la diplomatura Neurociencias y emociones en el aprendizaje de la Universitat Villa Maria d'Argentina.
És el creador del blog sobre neuroeducació Escuela con cerebro, lloc web pioner a Espanya que compta amb més de tres milions i mig de visites. Com a escriptor, és autor del llibre Neuroeducació a l'aula.
Actualment, està investigant les implicacions educatives de les funcions executives del cervell.
Emocions, estímuls i experimentació
La neuroeducació estudia què passa al cervell en relació als processos d'aprenentatge per tal d'establir principis imprescindibles en la tasca educativa. Però aquests aprenentatges, no només es poden aplicar a l'aula, sinó que van més enllà: també es poden treballar des de casa.
Per aquest motiu, la jornada ofereix tallers pràctics per les famílies perquè puguin aprendre eines i activitats per fomentar un aprenentatge basat en les emocions, els estímuls, el moviment i l’experimentació.
Per participar de la jornada cal fer la inscripció prèvia a través del web del col·legi.