El 2021, fruit de la casualitat, van ser trobades a l'arxiu particular del Palau de la Comtessa de Lebrija de Sevilla, cinc sonates inèdites per a flauta travessera i baix continu, escrites pel compositor mataroní Luis Misón (1727-1766). A l'Institut Complutense de Ciències Musicals, el sevillà Juan Miguel Illán n’ha realitzat una edició crítica publicada recentment.
Aquesta troballa és de gran rellevància no només per tractar-se de Luis Misón, considerat “el pare” de la tonada escènica i, potser, el millor dels flautistes espanyols de la seva època, sinó també perquè suposa una aportació importantíssima al repertori de música de cambra i, més concretament, al repertori flautístic del segle XVIII, cosa que posa de manifest la necessitat de posar en valor aquesta música que ha estat callada durant segles.
Rafel Ruibérriz de Torres, flauta
Isabel Gómez Serranillos, violoncel
Santiago Sampedro, clavecí
PROGRAMA
Sonata per a flauta i baix continu núm. 1 en sol major, de Luis Misón (1727-1766)
Andantino/Presto/Andantino – Allegro
Sonata per a flauta i continu en sol major Wq 127, de Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Adagio - Allegro – Vivace
Sonata per a flauta i baix continu núm. 2 en sol major, de Luis Misón
Presto – Adagio – Allegro
Sonata en fa menor per a clavecí K466, de Domenico Scarlatti (1685-1757)
Andante moderato
Sonata per a flauta i baix continu núm. 5 en re major, de Luis Misón
[Sense indicació] – [Sense indicació] – Minuetto
Sonata per a violoncel i baix continu en sol major HW X/1, de J. C. F. Bach (1732-1795)
Allegretto - Rondeaux
Sonata per a flauta i baix continu núm. 4 en sol major, de J. C. F. Bach
Andantino – Adagio – Allegro
Sonata per a flauta i baix continu núm. 3 en sol major, de de J. C. F. Bach (1732-1795)
Allegro moderato – Adagio – Presto