Salta al contenuto principale
Budisme
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
Centre Cívic Pati Llimona
Adreça (carrer i número)
Carrer del Regomir 3
Municipi
Barcelona
Nom de l'entitat organitzadora
Coordinadora Catalana d'Entitats Budistes
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment
Temàtica

XII Jornada de budisme a Catalunya: Mestres en el budisme

El tema de la Jornada de l’any 2022 és la relació entre mestres i deixebles en el budisme
  • Aportació: Membres i amics de la Coordinadora catalana d'Entitats Budistes 5€ / Públic en general 8€
  • Contacte / inscripcions: L'aportació es farà en metàlic al començament de la Jornada.

Estructura de la Jornada

El format de la Jornada serà de 5 col·loquis simultanis i una posada en comú al final del matí. A partir de la posada en comú se’n pot fer més endavant un document que reuneixi totes les idees que hagin sortit.

La intenció és que les diferents entitats i les persones interessades en el budisme tinguin un espai on intercanviar opinions, compartir punts de vista i ampliar la seva visió i comprensió.

Hi haurà 5 col·loquis simultanis d’una durada de 40 minuts en sales diferents, amb un màxim de 15 persones per grup, amb una persona que moderi i una altra que prengui nota de les intervencions.

Tot seguit els participants canviaran de sala per abordar els temes proposats des d’un altre angle, amb la intenció que hi hagi la possibilitat de canviar de grup i poder escoltar diferents opinions.

Aquest canvi de sales i de grups tindrà lloc 4 vegades al llarg del matí, de tal manera que al final s’hauran fet 20 col·loquis diferents.

Guió

09.00 – 10.00 Arribada i inscripció

10.00 – 10.20 Presentació i explicació de la dinàmica de la Jornada

10.20 – 10.50 Primera trobada (5 grups diferents en 5 sales diferents alhora)

Canvi de grup (5 minuts)

10.55 – 11.25 Segona trobada (5 grups diferents en 5 sales diferents alhora)

Canvi de grup (5 minuts)

11-30 – 12.00 Tercera trobada (5 grups diferents en 5 sales diferents alhora)

Canvi de grup (5 minuts)

12.05 – 12.35 Quarta trobada (5 grups diferents en 5 sales diferents alhora)

Descans (10 minuts) i després tornar a la sala d’actes

12.45 – 13.30 Posada en comú

13.30 – 14.00 Aperitiu

Vint punts per a que els centres i tothom en general anem pensant i preparant-nos per participar en els grups de diàleg de la Jornada

  1. Els mestres ajuden a entrar en la via, a entendre-la. El seu rol ha de servir per conduir-nos en el procés de la realització. La relació dels mestres amb els estudiants s’hauria de basar en l’amor i la compassió.
  2. És necessari o suficient que el mestre o la mestra conegui molt bé els aspectes teòrics del budisme? Que els sàpiga explicar amb claredat?
  3. De quines maneres es pot transmetre un ensenyament com el budisme, que implica tot l’ésser?
  4. Com s’han d’entendre les relacions entre mestres i deixebles en el budisme?
  5. Diferents maneres d’entendre el rol dels mestres i/o el vincle mestre/deixeble.
  6. Es confon, de vegades, el paper dels mestres amb el d’una psicòloga per part d’alguns deixebles?
  7. El mestre té poder per ajudar els estudiants en tots els àmbits de la vida?
  8. Pot ser que alguns mestres confonguin el seu paper de mestre amb l’exercici de l’autoritat i el poder? És fàcil caure en la temptació?
  9. Confiança total, obediència total?
  10. L’autoritat i el poder del mestre els hi donem els estudiants.
  11. Els deixebles esperen massa d’un/a mestre?
  12. Decepció en veure que els/les mestres són persones normals, amb deficiències.
  13. Fins a quin punt els defectes o l’aspecte humà s’entenen?
  14. Es pot confiar en mestres que en la vida quotidiana tinguin molts problemes d’ego?
  15. Tenir un sol mestre o una sola mestra? Tenir-ne més d’un a la vida? Tenir-ne més d’un simultàniament?
  16. Exposició lliure del que representa la figura del o la mestra en la tradició de cadascú.
  17. És important “seguir” un/a mestre per al desenvolupament del deixeble?
  18. Quan és que la relació entre mestre i deixeble acaba malament.
  19. Quins mitjans hàbils fan servir els mestres per conduir-nos cap al despertar?
  20. ¿Que passa quan tothom vol fer de mestre? El risc d’auto-atribuirse el rol del mestre.