Creure per entendre
(Josep M. Cullell, Eugeni Gay, David Jou, Jordi López Camps, Josep M.
(Josep M. Cullell, Eugeni Gay, David Jou, Jordi López Camps, Josep M.
Aquesta és la transcripció del butlletí de la Direcció General d'Afers Religiosos de conferència que Francesc Torralba va impartir a Lloret de Mar, en el marc d’una trobada de les parelles lingüístiques interreligioses.
Entrevista a Jaume Pallarolas, Provincial de l'Escola Pia de Catalunya durant 12 anys
(Bisbat de Lleida) Les aportacions del bisbe de Lleida, Joan Piris, i de la doctora en Filosofia i presidenta del Comitè d’Ètica dels Serveis Socials, Begoña Román, sobre les desigualtats socials i la justícia en un món globalitzat i alhora en constant canvi, han introduït el debat de la cinquena jornada anual de la Xarxa d’Entitats d’Acció Caritativa i Soc
(CR) El bisbe Carles Soler Perdigó, que va ser secretari general del Concili Provincial Tarraconense de 1995, i el monjo de Montserrat Bernabé Dalmau seran dos dels ponents principals del proper Simposi de la Fundació Claret.
(Jesuïtes) "Monsenyor Romero volia una Església al servei de la humanitat i dels pobres, i això és també el que vol el Papa Francesc", afirma el jesuïta alemany Martin Maier, expert en la figura d'Óscar Romero i la teologia de l'alliberament. Maier ha participat aquest dimarts a Cristianisme i Justícia en un diàleg amb el també jesuïta i teòleg José I.
(Jordi Llisterri –CR) "Els valors cristians estan més presents en la vida contemporània del que ens pensem". És la convicció que el professor portuguès Gabriel Magalhães va relatar en el I Congrés de Qüestions de Vida Cristiana que s'ha celebrat aquest cap de setmana a Montserrat. Des de l'any 2009 la històrica revista de pensament i diàleg de l'Abadia de Montserrat s'edita conjuntament amb la Fundació Joan Maragall.
(CR) A favor o en contra. Aquests són els termes bipolars en els que massa vegades es mou el debat sobre la classe de religió a l'escola, sense tenir present ni la realitat de l'assignatura avui a les aules, ni el parer dels experts en educació.