notícies relacionades
El Congrés del Lleure conclou amb una crida per aconseguir una societat més inclusiva
FUNDACIÓ PERE TARRÉS | La necessitat de reforçar el treball en xarxa entre administracions, institucions, entitats socials i projectes comunitaris per estendre les activitats de lleure a col·lectius que ara n’estan exclosos ha estat una de les grans demandes del I Congrés Internacional de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural.
“A Catalunya i a l'Uruguai el lleure implica recrear la forma de percebre l'entorn”
El Congrés Internacional del Lleure vol que el temps lliure arribi als més vulnerables
La Fundació Pere Tarrés organitza un congrés internacional sobre el lleure educatiu
Com contribueix el lleure a les competències educatives dels infants?
FUNDACIÓ PERE TARRÉS | Nombrosos estudis remarquen des de fa temps la importància de les activitats de lleure educatiu, com els casals, les colònies, els centres d’esplai o les activitats extraescolars, entre d’altres, en el desenvolupament emocional, social i competencial.
El lleure educatiu demana acompanyament en la gestió dels incendis
(CR) L'alt risc d'incendis i el pla de prevenció establert per la Generalitat de Catalunya aquest divendres han afectat ja a 154 activitats de lleure del país. Això ha implicat rutes, campaments i camps de treball suspesos o bé traslladats en algun nucli habitat. Davant d'aquesta situació, el Moviment de Centres d'Esplais Cristians de Catalunya (MCECC) té clar que es tracta de mesures que s'adapten al context i a la situació del moment, però denuncia que aquest treball preventiu s'hauria pogut dur a terme durant les setmanes prèvies entre les federacions i la Generalitat.
Francesc Pardo, el bisbe que ha acompanyat els esplais cristians
(Josep Oriol Pujol –CR) Des de la seva ordenació sacerdotal el bisbe Francesc Pardo va estar abocat a la pastoral de parròquia i amb aquesta, als infants i joves. Els primers anys com a vicari a les parròquies de Vilafranca va poder viure les colònies de Penyafort a Pontons. També a Sant Sadurní, on va ser rector per primer cop, va coincidir amb les colònies i va promoure l’escoltisme com a eina pastoral i educativa, tant per als infants com pensant en les famílies.