FEDAC En el món actual, les habilitats comunicatives prenen cada cop més rellevància i valoració, tant en l'àmbit acadèmic com professional. Per aquest motiu, aquest cus les escoles FEDAC renoven i potencien l'oratòria a les seves escoles amb la implementació de la nova Guia Pedagògica d'Oratòria, que han presentat a Anna Forés, directora adjunta de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona.
Conscients d’aquesta realitat, a les escoles FEDAC ja fa diversos cursos que desenvolupen l’activitat complementària d’oratòria amb el seu alumnat. A partir de les activitats implementades a l’aula en els darrers anys, un equip d’educadors FEDAC de diferents etapes educatives ha liderat un treball d’anàlisi i reflexió des de la realitat educativa en què es troben els docents a les escoles per desenvolupar la nova Guia Pedagògica d’Oratòria.
La Guia Pedagògica d’Oratòria de les escoles FEDAC parteix també de les aportacions de diferents teories científiques vinculades al desenvolupament de les habilitats comunicatives, així com del treball pedagògic en l’àmbit de l’oratòria de la Universitat de Cambridge.
Aquesta guia vol ser una eina de suport per als educadors FEDAC, facilitant-los coneixements i una base pedagògica per regular l’aplicació de l’oratòria a l’aula. L’objectiu és que els docents tinguin al seu abast recursos formatius que els ajudin en el seu rol per potenciar els aprenentatges i les habilitats comunicatives de l’alumnat.
Col·laboració amb la Càtedra de Neuroeducació de la UB
La Guia Pedagògica d’Oratòria de les escoles FEDAC també té en compte les aportacions de la neurociència aplicades a l’educació.
La mirada neurocientífica ha orientat a l’hora de marcar les fites que l’alumnat pot assolir en cada etapa educativa en funció del seu nivell de maduració neuronal, i quines són les millors activitats per assolir-les.
En aquest sentit, l’equip FEDAC que lidera el projecte ha presentat la Guia Pedagògica d’Oratòria a Anna Forés, directora adjunta de la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona, amb la finalitat d’obtenir l’assessorament i la validació del projecte per part de la Càtedra.
De fet, el treball de l’oratòria i la comunicació a l’escola no només afavoreix les destreses lingüístiques i comunicatives de l’alumnat, sinó que també és una eina molt valuosa per aprofundir en l’autoconeixement i l’autoregulació personals, que ens ajuden a relacionar-nos amb el món durant tota la vida.
Un projecte vinculat al nou currículum de la LOMLOE
Alhora, el projecte d’Oratòria FEDAC té una estreta vinculació amb l’enfocament comunicatiu del nou currículum de la LOMLOE, que atribueix una gran rellevància a les destreses lingüístiques i comunicatives. L’oratòria també respon a diferents Reptes del pla estratègic d’innovació educativa #avuixdemà de les escoles FEDAC, com els reptes Llenguatges, Idiomes+, Aprenem o CreaActivitat, entre d’altres.