L'informe PISA 2022 situa els resultats dels alumnes de l'escola d'iniciativa social, un terme que engloba les diferents escoles concertades de Catalunya, per sobre de la mitjana de la Unió Europea i l'OCDE en matemtàtiques, lectura i ciències.
En matemàtiques els centres d'iniciativa social treuen una puntuació de 495, per sobre dels 472 de la OCDE i de 474 de la Unió Europea. En lectura els centres d'iniciativa social treuen una puntuació de 487, per sobre dels 476 de la OCDE i de 475 de la Unió Europea. Finalment, en ciències, la puntuació del centres d'iniciativa social és de 503, per sobre dels 485 de la OCDE i de la Unió Europea.
La lectura general és que l'escola concretada treu 36 punts per sobre de la mitjana catalana.
Equitat i excel·lència
Segons les dades estadístiques del Departament d'Educació, al curs 2020-21 el percentatge d'alumnat vulnerable en centres públics i d'iniciativa social és del 14,59% i 14,, 05%, respectivament.
Tenint en compte aquestes dades, l'informe PISA explicita que l'alumnat vulnerable treu millors resultats en els centres d'iniciativa social, amb una mitjana superior a la dels centres públics.
La secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Meritxell Ruiz, defensa que les escoles concertades "garanteixen oportunitats educactives de qualitat a tot l'alumnat, independentment de la seva situació econòmica".