(Obra social "la Caixa") Un 72% dels joves confirmen que el confinament els ha servit per reforçar la comunicació i el vincle amb els seus pares, un 23% diu que només en alguns aspectes o que ja era bona i tan sols un 2% ha dit que no. Són dades d'un estudi que està elaborant la pedagoga i experta en educació emocional, Eva Bach, ponent de l'EmocionaTour 2020, cicle de conferències impulsat per EduCaixa.
Aquestes dades reflecteixen que el confinament pot ser un espai perquè fills i pares realitzin junts un treball de creixement personal. Aquest procés pot ajudar-los tant per millorar la qualitat de la seva relació, com perquè els pares o tutors puguin ajudar els petits i joves de la casa a conèixer-se més a si mateixos, desenvolupar la seva autoestima i les seves habilitats emocionals, i potenciar els seus talents.
En aquest context, la Fundació "la Caixa" pren consciència de la importància que a hores d'ara requereix poder abordar l'educació socioemocional dels nens i joves confinats. Mitjançant EduCaixa, l'entitat apuntala la inclusió de la feina amb la intel·ligència emocional en el currículum dels alumnes, amb l'objectiu de contribuir al fet que es coneguin a si mateixos i adquireixin noves formes de pensar, sentir, actuar i relacionar-se, estimulant així seu creixement personal.
El suport principal de l'oferta de EduCaixa és la seva plataforma de continguts en línia, adreçada a la comunitat educativa i a totes les famílies de l'Estat espanyol. Mitjançant el portal www.educaixa.com, poden registrar-se a la web i descarregar múltiples recursos i materials didàctics.
Dins de la plataforma d'EduCaixa es troben més de 400 recursos de diferents àrees de coneixement, entre les quals hi ha una variada oferta d'activitats d'Educació emocional. Precisament, des que va començar el confinament fa sis setmanes, els tres recursos més utilitzats, amb un augment de creixement de descàrrega del 50%, es troben dins d'aquest àmbit.
Els recursos d'Educació emocional es dirigeixen a nens de primària i secundària, amb l'objectiu de reconèixer les emocions i els sentiments que experimenta l'ésser humà, per aprendre a ser conscients del que cada un sent en diferents situacions i saber expressar-ho. Aquestes activitats estan dissenyades per poder ser utilitzades en família, de manera que es puguin veure les animacions i exercicis que conté i participar en una sessió dinàmica i entretinguda, podent-se realitzar de forma oral.
El recurs més sol·licitat, Resolució de conflictes, ofereix estratègies per ajudar a incrementar habilitats per resoldre conflictes, creativament i sense desenvolupar comportaments violents. Aquesta activitat virtual disposa de tres opcions a escollir que comencen amb una animació on es produeix un conflicte. L'interactiu possibilita que el participant practiqui i vagi interioritzant, amb la intenció que després pugui resoldre conflictes reals en els quals estigui implicat.