Un viatge amb quatre parades, quatre inicis de trajecte: Quatre Estacions
Les Estacions són una de les maneres que tenim els éssers humans de dividir l’any. Estipulem uns períodes de temps en que les condicions meteorològiques més o menys es mantenen en zones concretes del planeta i així acotem, en el nostre cas, quatre estacions que anomenem estiu, tardor, hivern i primavera. Però també les estacions poden ser punts de parada o d’inici d’un trajecte. Un punt de referència on acabar o començar un viatge i que també mostra que un fragment del nostre recorregut ja està fet.
Us proposem entrar en una música totalment descriptiva escrita per Antonio Vivaldi i que ha quedat anclada en la memòria col·lectiva amb una proximitat total al fet natural de les estacions. Una obra que escoltarem amb el virtuosisme del violinista Antonio García i que anirà acompanyada per una selecció de la millor música de Jean Philippe Rameau.
Programa
Suite — Jean Philippe Rameau
Ouverture
Air por les esclaves
affricains Entrée de 4 nations
Danse des Sauvages
Entrée de Polimnie
Air pour Bourée et la Rose
Les Quatre Estacions — Antonio Vivaldi
La Primavera (Allegro – Largo – Allegro)
L’Estiu (Allegro non molto / Allegro – Adagio / Presto / Adagio – Presto)
La Tardor (Allegro – Adagio molto – Allegro)
L’Hivern (Allegro non molto – Largo – Allegro)
Orquestra Terrassa 48
Amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 és una formació estable especialitzada en el repertori escrit per a cordes. Fundada en la seva forma i filosofia actuals l’any 2000, el conjunt ha donat un gran impuls i difusió de la música per a formació d’orquestra de cordes amb uns programes que combinen una gran investigació i proximitat.
L’OCT48 ha realitzat concerts per tota la geografia catalana, per l’estat espanyol i Costa Rica, ha col·laborat en importants produccions simfonicocorals i ha fet enregistraments pels segells Ars Harmònica, Ma de Guido, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i pel Centre Robert Gerhard. Destaquen també col·laboracions amb directors com Laszlo Heltay, Josep Vila, Mireia Barrera, Xavier Puig, Michael Thomas, Barry Sargent, Gonçal Comellas o Pep Prats; solistes com Mireia Pintó, Gerard Claret, Jordi Domènech, Daniel Ligorio, Vladislav Bronevetzky, Maria Hinojosa, Ashan Pillai, Claudi Arimany, Alba Ventura, Joaquín Palomares, Isabel Monar, Ara Malikian, Darko Brlek. o Kai Gleusteen i agrupacions com la Coral Cantiga, Coral Sant Jordi, Cor Enric Granados i el Cor de Cambra de l’Orfeó Català, entre molts d’altres.
En la seva recerca de literatura per a orquestra de cordes, l’OCT48 ha realitzat primeres audicions a Catalunya de nombroses obres per a aquesta formació i també a nivell europeu, destacant-ne l’estrena continental de The Passion of Mary de Howard Blake amb el mateix compositor a la direcció, així com estrenes d’obres d’autors catalans com A.Guinovart, M.Caselles, J.Cornudella, T.Peire, A.Puig, F.Cruixent, J.LL. Guzman, C.Cases…. i primers enregistraments d’obres de R.Lamote de Grignon, Joan Manén i Manuel Oltra, impulsant així la seva voluntat de difusió, recerca i globalització del fet musical i també a nivell de país.
L’OCT48 ha explorat nous camins musicals i escènics amb la creació d’espectacles multidisciplinaris i d’aproximació a nous públics. Amb la voluntat d’incentivar el coneixement i la il·lusió per la música clàssica entre els més petits l’OCT48 també ha dut a terme nombroses iniciatives pedagògiques que han estat programats per sales d’arreu de Catalunya.
Atesa la gran acceptació general i el beneplàcit de la crítica vers els seus programes basats en la investigació i difusió de la música escrita per a cordes a nivell global, l’OCT48 ha programat ininterrompudament des de l’any 2000 la seva temporada de concerts a la ciutat de Terrassa, i des de la temporada 2004-05 és orquestra resident al nou Auditori Municipal de Terrassa, on ofereix el seu cicle estable de concerts. L’OCT48 està dirigida des del violí per Quim Térmens.
Antonio García
“Voldria constatar que el violinista Antonio García Egea demostra una gran capacitat com a instrument:sta i artista. La seva disciplina i entrega li auguren una excel·lent carrera (…) per tot això, em plau manifestar el meu càlid reconeixement a les seves qualitats com ar:sta i ho recomano per assumir competències musicals al més alt nivell”. (Plácido Domingo, 2015).
Catedràtic de violí, per oposició, al conservatori superior de Múrcia, és considerat per la crítica especialitzada com un dels violinistes espanyols més importants de la seva generació. Ha ofert concerts als Estats Units, la Xina, Alemanya, Itàlia, França, Àustria, Espanya, Lituània, Uruguai, etc. De 2011 a 2015 toca amb la pres:giosa orquestra Palau de les Arts Reina SoWa, estant sota la direcció de Zubin Mehta, Lorin Maazel, Valery Gergiev, George Petre, Plácido Domingo, etc. El 2015 va obtenir, per oposició, la plaça a l’orquestra simfònica de Bilbao. Com a solista ha actuat amb L’orquestra simfònica de Sarajevo, orquestra simfònica de la Regió de Múrcia, Filharmònica de Szczecin, Orquestra de Cambra Terrassa 48, Orquestra Simfònica de Cartagena, Orquestra Simfònica ciutat d’Elx, Orquestra Meyerbeer, etc, interpretant la, simfònica espanyola d’E. Lalo, concert núm. 3 de W.A. Mozart, doble concert de Brahms, 4 estacions d’A. Vivaldi, Concerts de Bach, etc.