Vés al contingut
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
Ateneu Barcelonès - Sala d'actes Oriol Bohigas
Adreça (carrer i número)
Carrer de la Canuda, 6
Municipi
Barcelona
Nom de l'entitat organitzadora
Ateneu Barcelonès
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment

Nadal: Polifonia i tradició

NADAL: POLIFONIA I TRADICIÓ. CONCERT DEL COR FRANCESC VALLS DE LA CATEDRAL DE BARCELONA

Director: Pere Lluís Biosca

Programa:

Sicut Cervus, Giovanni P. da Palestrina 1525-1594

Niño dios d amor herido, Francisco Guerrero 1528-1599

Ecce virgo concipiet, William Byrd 1540-1623

Magnum mysterium, Tomàs L. de Victoria 1548-1611

O sacrum convivium Tomàs L. de Victoria 1548-1611

Cantate domino, Claudio Monteverdi 1567-1643

Meditabor, Charles V. Stanford, 1852-1924

Beati quorum via, Charles V. Stanford, 1852-1924

Ubi caritas, Ola Geijlo 1978

Ave María, Javi Busto1949

Entre flors, Antoni Nicolau 1858-1933

Mai no aribarà la fi del mon, Joan Magrané 1988

El desembre congelat, Bernat Vivancos 1973

El Noi de la mare, Ernest Cervera, 1896-1972

Durada aproximada: 60 minuts.

Cor Francesc Valls

El Cor Francesc Valls, constituït per un grup estable de vuit a dotze cantants professionals, va ser fundat el novembre del 2003 per tal de participar de forma regular a les misses conventuals de la Catedral de Barcelona, tot adoptant el nom de Francesc Valls (1671-1747), en homenatge a qui en fou mestre de capella, i un dels màxims exponents de la música barroca peninsular.

El treball del Cor, combina tant la interpretació de la polifonia religiosa de tots els temps, així com d’obres inèdites conservades als arxius capitulars, que son introduïdes novament dins la litúrgia, oferint setmanalment un variat repertori de motets. L’exemple més rellevant el trobaríem en el Cant de la Sibil·la, on s’ha reconstituït la litúrgia i vestuari del segle XVI, i s’utilitza la partitura original del s. XV.

El Cor Francesc Valls, sota la direcció Pere Lluís Biosca, també participa setmanalment a les misses internacionals de la la Basílica de la Sagrada Família, desenvolupant un repertori específic de música sacra per a cor i orgue, del barroc a l’actualitat.

D’entre la seva activitat en concerts i actes públics destaquen, l’Òpera “Hangman, Hangman” al G. T. del Liceu 2007, el concert de Quaresma 2013 a Montserrat, al Festival de Pasqua de Cervera 2014, el Cant de la Sibil·la al Duomo de Milà i el Messies de Handel a la Sagrada Família, el 2015. També ha interpretat El Llibre Vermell de Montserrat al Festival de Rudolstadt (Turíngia), l’Opera Dido i Aeneas de Purcell, al Teatre Principal de Maó, i el Requiem de Mozart conjuntament amb l’Orquestra Camera Musicae. Participa regularment als principals festivals nacionals.

Dels enregistraments realitzats durant els darrers anys en destaquen el documental “El cant de la Sibil·la a la Catedral de Barcelona”, 2021 (Marc Castañé – Åkerblom Studio), presentat al Festival In-Èdit; “El cant de la Sibil·la a la Catedral de Barcelona” 2014 (Columna Música), disc guardonat amb el “Premi Enderrock 2015 de la crítica” al Millor disc de Música Antiga; “Mestres de Capella de la Catedral de Barcelona al segle XVII” 2012 (la Mà de Guido) i “Misses i motets” de Joan Cererols, 2007 (la Mà de Guido).