Vés al contingut
TD
Data de l'esdeveniment
Nom del lloc
Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor
Adreça (carrer i número)
Plaça de Sant Just, s/n
Municipi
Barcelona
Nom de l'entitat organitzadora
Festival Llums d'Antiga
Diòcesi on es realitza l'esdeveniment
Temàtica

Lea Desandre i Thomas Dunford: Laissez durer la nuit

Lambert, De Visée, Charpentier, Le Camus, Marais, D’Ambruys

REPERTORI

Michel Lambert (1610-1696): Ma bergère est tendre et fidèle

Robert de Visée (1650-1725): Gavotte en re m

Marc-Antoine Charpentier (1643-1704): Celle qui fait tout mon tourment

Sébastien Le Camus (1610-1677): On n’entend rien dans ce bocage

Marin Marais (1656-1728): Les voix humaines

Sébastien Le Camus (1610-1677): Laissez durer la nuit

Robert de Visée (1650-1725): Chaconne en re m

Honoré d’Ambruys (16?-17?): Le doux silence de nos bois

Robert de Visée (1650-1725):

Prélude en re m

Sarabande en re m

Sébastien Le Camus (1610-1677): Forêts solitaires

Marc-Antoine Charpentier (1643-1704): Auprès du feu l’on fait l’amour

Robert de Visée (1650-1725): Allemande, la royale

Marc-Antoine Charpentier (1643-1704): Tristes déserts

Sébastien Le Camus (1610-1677): Je passais de tranquille jour

Robert de Visée (1650-1725): Rondeau, la mascarade

Michel Lambert (1610-1696):

Ombre de mon amant

Vos mépris chaque jour

ARTISTES

Lea Desandre, mezzosoprano

Thomas Dunford, llaüt i tiorba

PROGRAMA

Desandre i Dunford ens porten l’intimisme de la música francesa del s. XVII.Deixeu que la nit perduri és el suggeridor títol del concert proposat per la mezzosoprano Lea Desandre (habitual en algunes vetllades musicals dirigides per William Christie) i pel llaütista i tiorba Thomas Dunford. Ambdós artistes presenten un programa centrat en composicions musicals de compositors francesos del segle XVII, en què destaquen peces pastorals de Michel Lambert, Marc-Antonie Charpentier o Marin Marais, entre d’altres. Sébastien Le Camus és precisament l’autor de Laissez durer la nuit, cèlebre cançó que és un himne a la nit en la més pura tradició de l’albada. El concert compagina peces cantades amb d’altres instrumentals que responen a l’intimisme de la música francesa de fa tres-cents cinquanta anys, oposada a la grandiloqüència i pompositat de la gran música cortesana de la cort versallesca.