Entre la segona meitat del segle XVI i principis del XVII, hi ha tota una sèrie de compositors que troben a la ciutat de Venècia un lloc ideal per desenvolupar el seu art musical; un cop Roma, que ho havia estat fins llavors, ha deixat de ser-ho. En aquest ambient i gràcies a les particularitats arquitectòniques de la basílica de Sant Marc, els compositors juguen amb els efectes sonors propiciats per aquest espai. Això els dona la possibilitat de crear obres amb formacions vocals complexes: a 6, 8, 10 veus o a doble cor. Els cors ubicats en espais diferents de la basílica se’ls acaba coneixent com a Cori Spezzati. I d’una forma més antifonària, o en contrapunts ja més elaborats, cada compositor treballa el seu art per aconseguir una textura rica i amb uns efectes estereofònics innovadors.
Cor Ciutat de Mataró
Belén Isabel Barnaus, soprano
Mariona Llobera, alto
Aniol Botines, tenor
Germán De la Riva, baix
Mercè Sanchís, organista i continu
Dirigit per Jordi Lluch
PROGRAMA
Magnificat secundo (selecció). A 4 veus
Selva morale e spirituale, de Claudio Monteverdi (1567-1643)
O magnum mysterium. A 8 veus, de Giovanni Gabrieli (1557–1612)
Adoramus te. A 6 veus, de Claudio Monteverdi
Cantate Domino. A 6 veus, de Claudio Monteverdi
Sento un rumore. Prima parte della Battaglia. A 8 veus, de Andrea Gabrieli (1510-1586)
Kyrie, de la Missa sopra la Battaglia. A 8 veus, de Giovanni Croce (1557-1609)
Laudate Pueri Dominum. A 8 veus, Adrian Willaert (1490-1562)
Ach Herr, straf micht nicht, SWV 24, de Heinrich Schütz (1585-1672)
Aus der Tiefe ruf ich, Herr, zu dir, SWV 25, de Heinrich Schütz
Gloria, a 8 veus, de Claudio Monteverdi