Vés al contingut

La FECC ofereix diversos microtallers TIC per promoure la presència i comunicació de les escoles i AMPAs des de les xarxes socials. Es tracta de formacions de 2 hores i mitja, en doble edició, a escollir tarda o vespre. Comptem amb el patrocini de l’Editorial Baula, la qual cosa permet ampliar l’oferta i reduir una mica més el preu.

Està previst oferir microtallers d’iniciació a twitter i a facebook adreçats a no usuaris i partint de zero (com ara obrir el compte, funcionament bàsic de la xarxa...) i microtallers per a usuaris centrats en la manera com comunicar a través de la xarxa. També s’oferiran tallers de xarxes d’imatge (Youtube i Instagram), d’eines de creació d’infografies i d’altres.

En aquest document, hi trobareu el calendari detallat. Els primers d’aquests microtallers estan programats per als dies 8, 9, 29 i 30 de setembre. La inscripció dels dos primers ja està oberta.

Per tal que disposeu de més informació, hem entrevistat les formadores que impartiran els cursos, fundadores de 140 Comunicació i que us donaran arguments pels quals la vostra AMPA pot treure un bon rendiment de ser presents a les xarxes socials.

Entrevista a 140 Comunicació (Carmen Becerra, Yolanda Fajardo i Maite Fernández)

Què pot aportar la presència d'un centre educatiu o una associació de mares i pares a les xarxes socials?

Les xarxes socials són una potent eina de marquèting digital i, per aquest motiu, la presència d’un centre educatiu a les xarxes socials suposa, per començar, una bona eina de captació d’alumnes, és a dir, de "clients". Però les possibilitats van més enllà, tant per als centres com per a les AMPA.

La majoria dels alumnes, i molts pares i mares, s’informen i relacionen tant o més a través de les xarxes que per vies més tradicionals, com els mitjans de comunicació. Es tracta d’un canal que no es pot obviar, doncs: tant per difondre les activitats que realitzen els centres, com per mantenir un contacte més immediat amb les famílies. No oblidem que parlem de xarxes “socials”: ajuden a l’escola i a les associacions de mares i pares a crear comunitat, amb alumnes i famílies, però també amb el barri, el municipi i les associacions i entitats del voltant.

Hi ha la percepció que una entitat amb compte a les xarxes socials és més moderna, més transparent. Per què?

Abans de començar a impartir els nostres cursos, vam fer diverses enquestes a famílies. Un alt percentatge ens va comentar que el primer en què es fixen a l’hora de triar un centre educatiu és en si té presència a Internet i el contingut que comparteix. Molts pares i mares tenen uns horaris de feina complicats i agraeixen trobar informació online que els ajudi a triar centre amb més facilitat. De la mateixa manera, moltes famílies trien les xarxes per informar-se de les activitats que es desenvolupen al col·legi dels seus fills.

Els comptes a les xarxes són gestionats per persones. Quin ha de ser el perfil d'aquesta persona per fer-la idònia?

Nosaltres sempre diem que les xarxes socials les pot portar un professional extern (sempre en contacte estret amb l’escola o l’associació) o algú del centre o AMPA. En aquest segon cas, cal una formació com les que donem des de 140 Comunicació, tant per a aquells responsables que no saben gaire del món 2.0., com aquells que sí que hi entenen però que volen treure més rendiment al seu Facebook, Twitter, Instagram, Youtube… a banda de conèixer més bé quin tipus de contingut poden difondre i com fer-ho de la manera més adient. Encara que no siguin professionals, els ajudem a veure com s'ha de plantejar una escola la presència a les xarxes.

Quina és la vostra experiència en l'àmbit de formació i què recomaneu, en aquest cas, a centres i AMPAs?

En el cas específic d’escoles i AMPA, creiem que és especialment important no només estar a les xarxes, sinó conèixer allò que es mou en l’entorn digital i, sobretot, com les fan servir els adolescents i joves. Una AMPA no pot ser aliena a la manera com es relacionen els fills i filles dels seus membres (els alumnes, en el cas de les escoles) a les xarxes, perquè allà continuen a la tarda les relacions que s’han establert durant el dia a l’aula o al pati. S’han de conèixer les dinàmiques per aprofitar-les en benefici de tothom i prevenir conflictes.

Què oferireu en els cursos que prepareu per a aquest trimestre del curs?

Aquest trimestre hem preparat un programa basat en l'experiència del curs passat. Hem recollit les inquietuds dels alumnes que han passat pels cursos que vam fer i hem treballat amb la direcció de la CCAPAC i la FECC per oferir un programa ambiciós quant a contingut, però molt pensat en funció dels interessos de les AMPAs i escoles, molt concret, amb diferents nivells d'aprofundiment i d'altres temes molts específics per treure màxim profit al contingut que es genera.

Així, oferim càpsules d’iniciació a Facebook, Twitter i el que anomenem xarxes d’imatge (Youtube, Instagram, Pinterest) per a aquells alumnes que no tinguin coneixement de l’ús d’aquestes xarxes; i cursos d’aprofundiment, per a aquells que ja les sàpiguen gestionar però vulguin treure’n més partit.

També impartirem un taller d’infografia i un altre de vídeo, així com un curset sobre com hauria de ser la web d’una escola o la d’un AMPA, a més a més d’un taller sobre quins recursos, senzills i gratuïts, trobarem a Internet per crear un web o blog.

Temàtica
Territori

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.