Vés al contingut

Dimecres passat, dia 22 de febrer, el DOGC publicava la resolució que regula, amb caràcter general, la preinscripció i matrícula per al curs 2023/2024. Podem dir que amb aquesta disposició "comença" formalment un dels processos més importants en l'itinerari que han de recórrer l'alumnat del nostre sistema educatiu, els seus pares i mares i, també, les escoles.

Fa dies, però, que els motors s'han anat escalfant, en forma d'intervencions, debats, informes, rodes de premsa... que s'han anat prodigant a casa nostra. De la manera que cadascú concep, aquesta prodigalitat de declaracions es mostra palpable de la transcendència que per al sistema educatiu de manera abstracta però de forma molt concreta en cadascuna de les persones que viu aquest procés, arriba a assolir aquest període.

El nostre desig és que el procediment es visqués amb la lògica preocupació de pares i mares a l'hora de decidir quina serà la millor escola on podran matricular els seus fills i les seves filles, amb el convenciment de què podran optar per aquella que millor s'acomodi a les seves conviccions, als projectes de més gran interès per a l'educació de nens i nenes i joves. I que prendran aquesta decisió després d'haver estat informats de manera rigorosa, amb l'atenció que mereixeran les seves inquietuds i dubtes o, en ocasions, amb el convenciment clar de què l'opció que ja duen prefigurada és la millor.

Ben segur que els equips docents i d'administració i serveis posareu tota la vostra tasca i esforç en mostrar la realitat de cadascuna de les escoles, de cadascun dels projectes, de l'essència de l'ideari que existeix darrere de cada proposta. Voldríem que aquesta rigorositat s'estengués a totes les persones de l'Administració pública que acompanyaran famílies perquè puguin prendre una decisió amb llibertat i amb convenciment.

Entre nosaltres, les escoles cristianes, farem aquest acompanyament convençuts de la bondat del nostre projecte però també amb generositat envers els nostres companys de viatge, de manera que quan les famílies preguntin per la nostra oferta, els indicarem tota l'excel·lència de casa nostra i també sabrem adreçar-la a altres escoles cristianes, que comparteixen l'essència del nostre missatge. Farem bé si orientem que en les sol·licituds d'admissió indiquin en primer lloc la seva escola de preferència, però que facin una segona i una tercera opció per altra escola cristiana, si així ho desitgen. No són temps d'haver de gestionar una allau de sol·licituds, però en ocasions poder indicar altres opcions ens pot ajudar a tots com a col·lectiu a mantenir la presència de la diversa oferta educativa.

Mentrestant, alguns col·lectius han començat la seva particular batalla. No deixa de cridar l'atenció com informes que pretenen posar sobre la taula el debat sobre, per exemple, l'equitat o la segregació escolar en l'àmbit educatiu són en realitat una crítica i qüestionament apodíctic de l'ensenyament concertat. No són estudis que enfoquin l'objecte concret, com ara l'equitat i que arribin a la conclusió de que l'escola concertada pugui ser un dels problemes a la mateixa. Són estudis que parteixen de la premissa que això és així, per proposar mecanismes de reforma restrictiva al nostre col·lectiu, amb apriorismes. No deixa de produir tristor i, perquè no, indignació, però el millor que pot passar és posar en evidència els errors i les presumpcions que transformen els informes en publicacions pamfletàries.

Mentrestant, l'escola cristiana, mantindrà la seva il·lusió, la seva professionalitat i la seva vocació per tornar a acollir a casa nostra una nova incorporació de nens i de nenes que seguiran als nostres espais aquesta gran, noble, útil i necessària tasca que entre tots duem a terme: la seva educació.

Temàtica
Territori

Us ha agradat poder llegir aquest article? Si voleu que en fem més, podeu fer una petita aportació a través de Bizum al número

Donatiu Bizum

o veure altres maneres d'ajudar Catalunya Religió i poder desgravar el donatiu.