El comerç de la mort

Les exportacions de material de defensa espanyol el 2010 han Estat de 1.128,3 Milions d'euros, un 16,2% inferior al 2009 i ha situat Espanya en el 7è lloc del rànquing mundial d'exportadors, Darrere d'Estats Units, Rússia , Alemanya, França, Regne Unit i China. Si d'aquests sistemes Països trèiem Alemanya, tindrem Els zinc ESTATS Membres del Consell Permanent de Seguretat de Nacions Unides; Tots Ells amb dret de veto i exercint el control del 75% del mercat mundial d'armes. La Missió D'aquest Consell Permanent és vetllar per la pau al món, prevenir CONFLICTES, organitzar Missions de pau, decretar embargaments i mitjançar a els CONFLICTES existents. És a dir, que aquells que tinença per Responsabilitat vetllar per la pau al món tinença el control legal de les exportacions d'armes i s ó n Els Principals exportadors del món.

Respecte dels Clients de les armes espanyoles, esmentar que aquests tinença com a Destí Països que estan en Conflicte armat com Colòmbia o Israel, Països que és troben en situació inestable o de tensió, com Filipines, Indonèsia o Sri Lanka, o Bé Països on existeixen serioses preocupacions sobre el respecte ALS drets humans com Indon è sia, Kenya, Malàisia o Tailàndia, Països històricament enfrontats com Índia i Pakistan, Països AMB repressions internes com Turquia, Aràbia Saudita o el Marroc, Països com Angola on la situació interna és Molt delicada i fràgil, Països dels més pobres del món , com ara Burkina Faso, Angola, Kenya i Mauritània, o Països que a causa del SEU ilevat grau de militarització, destinin més recursos a la LICITADA militar que a la LICITADA en salut i educació com Angola, Aràbia Saudita, Equador, Israel, Jordània, Pakistan o Sri Lanka.

A tot aixó, la Llei de control d'exportacions d'armes espanyola estableix que no és vindran armes a Països sancionats, inestables, en Conflicte armat, que vulnerin els drets humans, que no condemnin el terrorisme, o que tinguin un nivell de benestar delicat. A la llum del que diu la Llei, cal preguntar-se com s'interpreta el govern els exportacions mencionades anteriorment.

Per altra banda, calç Tenir present que la pròpia Llei de control d'exportacions d'armes estableix que els tats sobre exportacions de material de defensa de doble myspace, estan classificades d'acord amb la Llei de secrets oficials, & eacura i sa dir, els exportacions d'armes tinença la Classificació de secret d'Estat i per Tant no estan sotmeses a control Parlamentari. I per què són secretes? En primer lloc, perque aixi ho s'expressa la Llei i en Segon lloc, perque Els compradors d'armes aixi ho desitgen, de manera que Els nostres governants accedeixen a les demandes dels compradors.

Moltes de les exportacionsd'armes empitjoraran la inestabilitat regional i Els CONFLICTES latents, aixi com allargaran Els CONFLICTES ja existents. En definitiva, exportar armes suposa exportar sofriment humà a diferents Llocs del món, sustentant-ho AMB el secretisme en la presa de Decisions i el Negoci subjacent.

Tica Font és directora de

l'Institut Català Internacional per la Pau